Bienze IJlstra en Brassband de Bazuin Oenkerk beëindigen samenwerking

Bienze IJlstra en Brassband de Bazuin Oenkerk B hebben in goed overleg besloten om de samenwerking per 1 augustus 2014 te beëindigen.

Mei 2009 is Bienze IJlstra aangetreden als dirigent van Brassband de Bazuin B Oenkerk. Onder leiding van Bienze heeft de band de afgelopen jaren met veel plezier geslaagde (nieuwe) concerten gerealiseerd en successen behaald tijdens diverse wedstrijden en concoursen. Het jaarlijks terugkerende 'It Selle Konsert', het Sinnekear Konsert met 4 Friese Troubadours in een overvolle Teatertún in Riis, het uitverkochte Freonen Konsert in Dokkum en de resultaten op de verschillende NBK's zijn hier mooie voorbeelden van.

Zowel de band als Bienze kijken met genoegen terug op de periode waarin band en dirigent hebben samengewerkt. Desondanks hebben Bienze en de band in goed overleg besloten om per 1 augustus 2014 de samenwerking te beëindigen. Bienze blijft via streekmuziekschool de Waldsang  wel verbonden bij het les geven van de leerlingen die voortvloeien uit het schoolproject van Brassband de Bazuin Oenkerk.