Ruben Hein en Melissa Venema te gast bij Valentijnsconcert

Voor de 27e editie van het Valentijnsconcert heeft de Bazuin Oenkerk maar liefst twee bijzondere artiesten uitgenodigd. Zanger Ruben Hein en trompettiste Melissa Venema zullen dit jaar hun opwachting maken tijdens het jaarlijkse Valentijnsconcert.

De band is er van overtuigd dat, door het uitnodigen van deze twee veelzijdige artiesten, ook dit jaar weer een fantastisch programma aan het publiek wordt gepresenteerd. Voor wie zich hiervan wil laten overtuigen en verzekerd wil zijn van een avond vol muzikale hoogtepunten, is dit een niet te missen concert.

Valentijnsconcert: een compleet avondje uit!
De echte brassbandliefhebber wordt tijdens dit concert getrakteerd op een veelzijdige en muzikale avond op hoog niveau. Deze veelzijdigheid maakt het ook aantrekkelijk voor de bezoeker die minder affiniteit heeft met de brassbandmuziek. De Bazuin Oenkerk zoekt, als het gaat om haar gasten, ieder jaar naar unieke combinaties.

De band is trots op het feit dat zowel zanger Ruben Hein, als trompettiste Melissa Venema, dit jaar hun medewerking verlenen. De Bazuin Oenkerk is ervan overtuigd dat deze artiesten, in combinatie met de brassband, ook dit jaar weer voor het nodige vuurwerk zullen zorgen. Het publiek kan, naast traditionele brassbandwerken, ook genieten van pop-, bigband- en filmmuziek. en daarnaast zijn de vernieuwende arrangementen van dirigent Klaas van der Woude ieder jaar een vaste meerwaarde voor het publiek. Dit jaarlijkse liefdesconcert is gegarandeerd voor iedere bezoeker een compleet ‘avondje uit'.

Ruben Hein
Zanger en pianist Ruben Hein (1982) groeit op in een muzikale familie in het zuiden van Nederland. Al op jonge leeftijd is hij geïnteresseerd in artiesten als Ray Charles, Miles Davis, The Beach Boys en The Beatles. Hun muziek inspireert hem om jazz piano te gaan studeren aan het Conservatorium in Amsterdam, waar hij in juni 2008 afstudeert.

Bij toeval ontdekt hij tijdens zijn studie ook zijn vocale kwaliteiten, waardoor zijn carrière al snel bergopwaarts gaat. In 2010 tekent hij een contract met het jazz label Blue Note en neemt zijn debuutalbum ‘Loose Fit' op. In datzelfde jaar komt ook zijn eerste single ‘Elephants' uit.

Inmiddels heeft Ruben Hein optreden met vele bekende artiesten, zoals Benjamin Herman, Trijntje Oosterhuis, Wouter Hamel en Oleta Adams en is zijn tweede album ‘Hopscotch' goed ontvangen.

In juni 2013 werd Ruben Hein plotseling bekend bij het grote publiek door zijn muzikale bijdrage in het programma ‘Linda's Zomerweek', waarin hij de favoriete nummers van Linda's gasten vertolkte.
De stijl van Ruben Hein's muziek kan gekenmerkt worden als warm en groovy.

Melissa Venema
Melissa Venema (1995) speelt sinds haar achtste trompet en al vanaf jonge leeftijd bleek dat haar talent voor dit instrument groot was.

In 2006 werd Melissa toegelaten aan het Conservatorium van Amsterdam, waar ze les kreeg van trompettist Frits Damrow (Concertgebouw Orkest). In 2008 ging een grote droom in vervulling, toen ze mocht optreden met Andre Rieu en zijn Johann Strauss Orkest. Haar ‘Il Silenzio' is inmiddels meer dan tien miljoen keer bekeken op You Tube. Ze is sinds die tijd een graag geziene gast bij Andre Rieu en daardoor bekend geworden bij het grotere publiek.

Sinds die tijd heeft Melissa niet stilgezeten. Ze werd onder meer winnares van het Prinses Christina Concours, treedt regelmatig op met de beste orkesten van de wereld, zoals het Metropole Orkest en het Koperensemble van het Koninklijk Concert Gebouw Orkest en heeft inmiddels vijf solo-cd's opgenomen.

Kaarten reserveren
Brassband De Bazuin Oenkerk kijkt er naar uit om het Valentijnsconcert op 15 februari 2014 samen met u mee te maken. Wilt u zeker zijn van een plaats? Reserveer dan nu uw kaarten via de website van De Lawei.