Try Out: Fan Fryslân nei Freiburg

BRASSBAND DE BAZUIN OENKERK EN FRYSLÂN BRASS IN CONCERT

Nederlands kampioen Brassband De Bazuin Oenkerk en Fryslân Brass verzorgen op vrijdagavond 17 april een gezamenlijk concert in De Lantearne te Surhuisterveen. De aanvang is om 20:00 uur.

Het concert is onderdeel van de voorbereiding van De Bazuin Oenkerk op de deelname aan de Europese Brassband Kampioenschappen (EBK). Tijdens het concert zal het test-piece voor deze kampioenschappen (The God Particle van Rolf Rudin) voor het eerst in Nederland worden uitgevoerd.

Brassband De Bazuin Oenkerk

Op 1 november 2014 werd de Bazuin Oenkerk in een zinderend Vredenburg Nederlands brassband kampioen. Met een muzikale en doorzichtige vertolking van het verplichte werk Journey of the Lone Wolf werd de jury en het publiek voor zich gewonnen. De overwinning, de eerste sinds 2001, werd door de jonge club op emotionele wijze gevierd.

Met de kampioenstitel op zak mag de band nu Nederland vertegenwoordigen tijdens de Europese Brassband Kampioenschappen. Deze worden op 1 en 2 mei a.s. gehouden in Freiburg (Duitsland). Tijdens het concert op 17 april zal De Bazuin Oenkerk zowel het testpiece als het keuzewerk voor de EBK uitvoeren.

Fryslân Brass

In 1992 is de kopergroep Fryslân Brass opgericht door enkele bekende spelers uit de Friese brassbandtop. De doelstelling van de leden is het publiek in een ontspannen sfeer te laten genieten van muziek op hoog niveau. Fryslân Brass heeft inmiddels een zeer veelzijdig repertoire opgebouwd van klassieke tot moderne amusementsmuziek. Ook humor ontbreekt niet op het programma.

Fan Fryslân nei Freiburg – De Bazuin Oenkerk en Fryslân Brass in concert

Locatie: De Lantearne Surhuisterveen
Aanvang: 20:00 uur, zaal open 19:30 uur
Entree:  5 euro
Bestel hier uw kaarten.

De opbrengst van dit concert is bestemd voor de bekostiging van de deelname aan de Europese kampioenschappen.