De Bazuin Oenkerk succesvol op Taptoe Leeuwarden

Op zaterdag 5 oktober verzorgde De Bazuin Oenkerk een optreden bij de 40e editie van Taptoe Leeuwarden, één van de mooiste burgertaptoes in Nederland. Maar liefst twintig unieke deelnemers stonden op deze avond in het WTC Expo.

De Bazuin Oenkerk was voor de derde keer onderdeel van dit internationale spektakel. Na eerdere succesvolle optredens in samenwerking met diverse artiesten, verzorgde de band dit jaar onder andere een optreden met The Voice of Holland 2012 Iris Kroes.

De openingsact van Taptoe Leeuwarden bestond uit het door trompettist Folkert Hans Tolsma gespeelde Il Silenzio. Dit ging naadloos over in het openingswerk van De Bazuin Oenkerk, The Flag Parade van John Williams, een arrangement van dirigent Klaas van der Woude.

De uitverkochte WTC hal was zeer onder de indruk van het totale programma wat werd geboden, met naast de zeer vakkundige optredens van de showbands ook een speciaal optreden van het rifledrillteam New Guard America.

Tijdens een speciaal regioproject trad De Bazuin Oenkerk op met Iris Kroes. Bij de vertolking van een medley van nummers van de Jackson V werd een dansshow verzorgd door 70 dansers van de Jeugd Dansopleiding Fryslân. Het blokje met Iris en De Bazuin Oenkerk werd afgesloten met het nummer It's Not Unusual.

Aan het einde van de avond, na het opmarcheren van alle ruim 700 deelnemers, sloten De Bazuin Oenkerk en Iris Kroes de Taptoe af met een prachtige vertolking van Skyfall. Na het spelen van de volksliederen van de USA en Nederland marcheerden alle deelnemers af.

De Bazuin Oenkerk kijkt terug op een succesvol optreden, en zal volgend jaar wederom te beluisteren zijn tijdens de geheel vernieuwde opzet van Taptoe Leeuwarden.