Succesvol 1e interne solistenconcours De Bazuin Oenkerk

Zaterdag 15 maart heeft in Oenkerk het eerste interne solistenconcours van De Bazuin plaatsgevonden. De ochtend kenmerkte zich door een ontspannen sfeer, een gezellig praatje en nadere kennismaking tussen leden van het A-, B- en C-orkest. Maar bovenal natuurlijk veel mooie muziek.

Zeventien muzikanten van De Bazuin deden mee aan het solistenconcours, zowel solistisch als ook in duo’s, trio’s en kwartetten. De verscheidenheid aan ensemblevormen en muziekstijlen gaven de ochtend alles wat je van een leuk solistenconcours verwacht. Het publiek kon genieten van elf optredens, van cornetsolo’s tot een baskwartet en van een drumsolo tot een virtuoos spektakel op euphonium.

Een deel van de solisten werd op voortreffelijke wijze begeleid door Atie van Halderen op de piano. Herman Sibma was als jurylid aanwezig om de solisten te voorzien van een opbouwend juryverslag, waar de deelnemers vervolgens hun voordeel mee kunnen doen. Gezien het succes van dit eerste interne solistenconcours, is er volgend seizoen in januari een vervolg op deze verenigingsactiviteit te verwachten.