SINNEKEARkonsert

Zomers Fries muziekfeestje met INEZ Timmer, TET Rozendal, GURBE Douwstra,  PITER Wilkens.

De Teatertún in Riis zat in 2013 op een zonovergoten zondagmiddag bommetjevol. Brassband De Bazuin B maakte een heerlijk zomers muziekfeestje met vier Friese artiesten. Dat succesnummer schreeuwde om een vervolg. Zondag 21 juni zijn de blazers terug met niemand minder dan Gurbe Douwstra, Inez Timmer, Tet Rozendal en Piter Wilkens.

Op een lazy zondagmiddag onderuit zakken in het zonnetje met heerlijke muziek van Friese bodem. Zondag 21 juni aanstaande bent u weer van harte welkom in het smûke lommerrijke Gaasterland in het sfeersvolste buitentheater van Friesland.

Oenkerk/Riis, juni 2015:  Piter Wilkens en Gurbe Douwstra zijn mannen van faam in de Friese muziekwereld. Als gevierde troubadours en verdienstelijke singer-songwriters staan ze garant voor ontspannen en gevoelige luistermuziek.

Tet Rozendal en Inez Timmer zijn echte theaterdieren. Timmer is actrice, theatermaakters en internationaal musicalster in Duitsland (Cirano de Bergerac, Phantom of the Opera, Beauty and the Beast) en stort zich sinds kort weer op muziek in haar memmetaal, het Fries. Rozendal is actrice, zangeres en theatermaakster bekend van grote shows over Marlene Ditrich en Mata Hari.

De vier Friese muziektoppers treden bij het Sinnekearkonsert op onder begeleiding van De Bazuin B Oenkerk met dirigent Jan Werkman. De brassband met veel jonge muzikanten behaalde de nationale titel op de Nederlandse Brassband Kampioenschappen 2014.

Bij slecht weer wordt uitgeweken naar de reservedatum: 28 juni. Check de website.