Sietse Hamersma nieuwe dirigent van De Bazuin B

Sietse Hamersma uit Vries is de nieuwe dirigent van brassband De Bazuin B Oenkerk. De 56-jarige Gronings Friese Drent volgt Jan Werkman op die in april afscheid nam van de Oenkerkers.

Sietse Hamersma is een bekende dirigent in de brassbandwereld. Hij was lang de muzikaal leider van brassband Heman en boekte vele successen met de vereniging uit Zuidwolde.

Daarnaast dirigeerde hij de Groninger kampioensdivisieband PBG. Ook stond hij aan het roer bij onder meer de fanfares Beatrix uit Doezum en Oranje uit Grootegast. Ook brassband Excelsior Ferwert en Brassband Gloria Deï Gerkesklooster/Stroobos en brassband Constantijn Huygens Appingedam hebben onder zijn leiding gestaan.

Sietse verdween enkele jaren van het HaFaBra-toneel, nadat hij met zijn vrouw eigenaar werd van café en zalencentrum Onder de Linden in Vries. Nu heeft hij weer zin en tijd in een nieuw muzikaal avontuur met een nieuwe band.

Helemaal een nieuw gezicht is Hamersma niet voor De Bazuin B. Hij leidde de band al eerder in 2014 als interim-dirigent. Onder zijn leiding sleepte het orkest dat jaar de nationale titel binnen op de Nederlandse Brassband Kampioenschappen in Utrecht. Zowel de band als Hamersma zelf zijn blij dat de fijne samenwerking van destijds een vervolg krijgt en hij de nieuwe muzikale leider van de vereniging wordt.