Trombonist Brandt Attema terug op het nest

U kunt hier kaarten bestellen.

Als klein ventje van maakte hij zijn eerste vlieguren bij Brassband De Bazuin in Oenkerk. Brandt Attema, gevierd internationaal trombonist keert 14 maart 2015 terug op het nest in de Trynwâlden. Hij is de solist op het SELLEkonsert van De Bazuin B.

Attema is verbonden aan het Radio Filharmonisch Orkest. En maakt deel uit van het Nederlands Blazers Ensemble en het Nieuw Trombone Collectief. Brandt Attema (1978) heeft wereldwijd naam gemaakt als trombonist.

Op zijn dertiende (!) schoof hij aan bij De Bazuin A en werd zo begeisterd door de trombone dat hij er zijn werk van maakte.

In 1999 won hij in het Franse Guebwille het internationale concours voor bastrombone en sindsdien maakte zijn carrière een grote vlucht. Hij is een veelgevraagd solist op gerenommeerde festivals over de hele wereld en docent bastrombone aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag.

Samen met harpiste Astrid Haring geeft Attema concerten in ondermeer Brazilië, Singapore, Denemarken, Zweden en Duitsland. In maart is hij terug op zijn geboortegrond voor een concert op de plek waar zijn loopbaan begon: Oenkerk

De Bazuin B onder leiding van Sietse Hamersma is in haar nopjes dat Attema als solist optreedt op het zesde SELLEkonsert.

U kunt hier kaarten bestellen.