De Bazuin B duikt de Nederpop in met het duo Weima&VanderWerf

Liefhebbers van De Dijk, The Scene en Doe Maar kunnen zaterdag 4 maart omcirkelen in hun agenda, want dan duikt De Bazuin Oenkerk B de Nederpop in op het SELLEkonsert. Het duo Weima&VanderWerf is te gast en de beide heren halen met de prachtigste Nederlandse popsongs ‘s lands grootste artiesten voor een avondje naar Oenkerk.

Nederpopiconen

Zaterdag 4 maart klinken de nederpopiconen van Doe Maar in de Trynwâlden. Schallen De Dijk-hits door Oenkerk en laat Ramses Shaffy van zich horen in de Ontmoetingskerk. Weima&VanderWerf laten samen met De Bazuin B de beste popmuziek van eigen bodem horen.

Weima&VanderWerf toert sinds de zomer van 1996 door het Noord Nederlandse popcircuit en heeft een behoorlijke naam opgebouwd. Het duo, bestaande uit Reinout Weima en Anno van der Werf, was in 2019 al eens te gast bij het SELLEkonsert en maakte er een waar muzikaal feestje van.

Het repertoire van Weima&VanderWerf is breed en schiet van de ene muziekstijl naar de andere. De mannen zingen ook eigen Friestalige nummers. Op het SELLEkonsert spelen ze dit keer de mooiste nummers uit de Nederpop.

De mannen zingen samen, maar uiteraard ook met de blazers van De Bazuin. Het B-orkest staat deze avond onder leiding van Jaap Musschenga en zal ook werken van Nederlandse (brassband)componisten laten horen.

Afterparty

Na het concert zetten Weima&VanderWerf het feestje nog even unplugged voort op de afterparty in Pro Rege.