Kwartet van De Bazuin Oenkerk wint solistenconcours

Op het 40e solistenconcours afgelopen zaterdag in Garijp van de muziekfederatie Tytsjerkstradiel werd de wisselbeker gewonnen door het kwartet van brassband De Bazuin Oenkerk. Titus van der Woude (cornet), Broer van der Wal (bugel), Marja Verbeek (bariton) en Sygrid Mollema (althoorn) speelden het stuk Winter Winds van componist W. Rimmer.

Jurylid Durk Lautenbach was in zijn rapport erg lovend over het optreden van dit viertal. Hij waardeerde de uitvoering daarom met maar liefst 88 punten! Vorig jaar werd de wisselbeker gewonnen door es-bassist Matthijs Leffers, ook lid van Brassband De Bazuin Oenkerk.

Berber Koopmans, lid van het C-orkest van De Bazuin nam net als vorig jaar de beker voor de vijfde divisie mee naar huis. Zij behaalde 86 punten op haar uitvoering van Chameleon van componist Kevin Houben. Daouda van Nes, lid van het B-orkest, won de slagwerkprijs met een sfeervolle vertaling van Little Prayer op marimba, hij behaalde 84 punten!