Jubileumconcert

Fenomenale jonge pianist viert feest met jarige Nederlands Kampioen De Bazuin Oenkerk

Brassband De Bazuin Oenkerk viert op 29 november haar 90ste verjaardag met een groots concert met de veelbelovendepianist Hessel bij de Leij; muzikaal talent uit de Trynwâldenviert samen feest. De 23-jarige muzikant uit Ryptsjerk slaagde eerder dit jaar cum laude voor zijn opleiding tot klassiek pianist aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen.

De een komt net kijken en ontwikkelt zich in notime tot een veelzijdig musicus. De ander loopt al jaar en dag mee in de top van de brassbandwereld, was springplank voor professionele musici en vormt een kweekvijver voor muzikaal talent. Beide komen ze uit de Trynwâlden: pianist Hessel bij de Leij en brassband De Bazuin Oenkerk.

De Bazuin kan bogen op een rijke geschiedenis vol muzikale successen en pakte onlangs twee maal goud op de Nederlandse Brassband Kampioenschappen, maar is daarnaast ook ruim aanwezig bij activiteiten dichtbij huis in de Trynwâlden. En dat al 90 jaar lang.

Op het bijzondere jubileumconcert zal Bij de Leij zijn meesterkunnen op de vleugel laten horen. Als solist, maar ook begeleid door de koperklanken van de brassband. De drie orkesten van De Bazuin laten horen wat ze in hun mars hebben. Het A-orkest onder leiding van Klaas van der Woude, De Bazuin B met Sietse Hamersma en Bart van der Wielen leidt de jeugdband.