In gesprek met leden en oud-leden; Valentijnsconcert

Auke Douwes (24x), Lianne Brons(2x), Jan Hoekstra(4x), Guus Tomey(17x), Wieger Dijkstra(5x), Welmoed Veening-Kemker(18x) en Anton Klunder(4x). Allemaal muzikanten die meerdere Valentijnsconcerten hebben meegespeeld met De Bazuin Oenkerk. Sommige hebben niet eens met elkaar samen gespeeld, maar delen wel de ervaring om als muzikant op het podium te zitten bij het jaarlijkse liefdesconcert van De Bazuin Oenkerk.

Voor Auke wordt dit jaar een persoonlijk jubileum, zijn 25ste Valentijnsconcert! Van al deze edities is hem een solo met Steven Mead het meeste bijgebleven. “We speelden 'Zigeunerweisen', Steven was net uit Japan overgevlogen en De Bazuin Oenkerk was ook niet op z'n best op dat moment. Op een gegeven moment was de hele begeleiding weggevallen en stond Steven helemaal alleen te soleren. Het zweet gutste langs zijn gezicht en niemand van ons was in staat om de draad weer op te pakken. Pas na een fermate en een duidelijke aanwijzing van Klaas konden we weer gezamenlijk verder”, aldus Auke Douwes.

Slagwerker Anton Klunder woont inmiddels in Zwolle en is drummer bij de band Mr. Wallace. Zijn favoriete moment was de slagwerksolo componeert door Titus van der Woude tijdens het stuk The Celt of Glencoe. “De mensen stonden op de banken, geweldig!”

Bassist Jan Hoekstra zijn hoogtepunt ligt in de intiemere sferen. “Ik vind het nummer ‘Jij Blijft Bij Mij’ gezongen door Brigitte Heitzer en met begeleiding van Valentina Tóth op vleugel een bijzonder moment die me bijgebleven is. Tussen alle stukken van muzikaal geweld kwam dit stuk er fantastisch uit.”

De actief spelende leden van De Bazuin Lianne, Wieger en Jan zijn er zonder twijfel van overtuigd dat het stuk Maleficent Suite het hoogtepunt van het komende concert gaat worden. Aankomend jubilaris Auke ziet Lorva Horóvel als positieve uitschieter.

Een ieder wordt ook gevraagd welke solist ze volgend jaar graag naar het Valentijnsconcert zien komen. Guus ziet volgend jaar graag slagwerker Jan Roel Hamersma naar Drachten komen als solist. “Dan kan het stuk Zimba Zamba niet ontbreken”, aldus de Gytsjerker. Wieger wil zijn look-a-like Gers Pardoel graag contracteren. En Anton pakt het groots aan door Josh Groban op het verlanglijstje te voegen. Welmoed zou Herman van Veen graag zien in 2016, maar voelt ook wel iets voor een groot koor samen met de brassband.

De grootste overeenkomst is dat al deze muzikanten met een grote glimlacht vertellen over het Valentijnsconcert. Dit jaar brengen De Bazuin Oenkerk & Ellen ten Damme op zaterdag 14 februari weer een spetterend Valentijnsconcert, die ongetwijfeld ook bij u een glimlach teweeg brengt.

Heeft u nog geen kaarten? Bel naar 0512-335050.