Het Beste van Fanfare & Brass

Brassband De Bazuin Oenkerk en  fanfare Psalm 150 Dinxperlo

Op zaterdag 24 oktober vindt in de Oase in Drachten een concert plaats door Brassband De Bazuin Oenkerk onder leiding van Klaas van der Woude en Fanfareorkest Psalm 150 Dinxperlo onder leiding van gastdirigent Anne van den Berg. Onder de naam ‘Het beste van Fanfare & Brass’ presenteren beide toporkesten zichzelf aan het publiek in Drachten. Het concert begint om 20:00 uur. De toegangsprijs is € 12,50 per persoon (incl. consumptie).

Dit concert is voortgevloeid uit een eerdere samenwerking in november vorig jaar, waar beide orkesten, samen met Harmonieorkest Wilhelmina Glanerbrug optraden. Deze samenwerking is zo goed bevallen dat al gauw een afspraak werd gemaakt voor een uitwisseling naar het noorden van het land.

Fanfare ‘Psalm 150’ Dinxperlo

Het A-orkest van ‘Psalm 150’ speelt al meer dan 20 jaar op het hoogste niveau (concertafdeling) en heeft daarmee in de fanfarewereld grote naamsbekendheid gekregen. Zo heeft dit orkest maar liefst 5 keer op het hoogste podium mogen meedoen tijdens het Wereld Muziek Concours en werd in 2004 een succesvolle concertreis naar Polen gemaakt. In 2009 maakte dit orkest een cd onder de titel ‘De IJswoestijn’. Daarnaast vergeet deze vereniging haar eigen roots niet. Regelmatig worden in Dinxperlo en omgeving concerten gegeven, waarin de fanfaremuziek op een toegankelijke manier wordt gepresenteerd. Psalm 150 staat normaal gesproken onder leiding van dirigent Tijmen Botma, maar tijdens het concert op 24 oktober zal Anne v/d Berg het orkest dirigeren.

Brassband ‘De Bazuin’ Oenkerk

Brassband De Bazuin Oenkerk is de huidige Nederlands Brassband Kampioen! In november 2014 won de Bazuin de Nederlandse Brassband Kampioenschappen in de hoogste divisie.
Tijdens het concert op zaterdag 24 oktober a.s. zal de Bazuin ook een uitvoering geven van het werk ‘Terra Incognita’, dat dit jaar verplicht is tijdens de Nederlandse Brassband Kampioenschappen.
Tegelijkertijd is De Bazuin Oenkerk een concertband bij uitstek. Onder leiding van dirigent Klaas van der Woude wordt voor elke gelegenheid een programma op maat samengesteld.

Laat u verrassen door het beste van Fanfare & Brass!

Tijdens het concert op zaterdag 24 oktober kunt u zich laten onderdompelen in het geluid van de mooiste fanfare- en brassbandmuziek. Beide orkesten hebben hun uiterste best gedaan om een programma samen te stellen, waarvan u zeker gaat genieten.

Kaarten bestellen?

Wees verzekerd van een plek en reserveer alvast online uw kaarten. Dat is wel zo makkelijk. Wij zorgen ervoor dat uw kaartje klaar ligt bij de ingang.