De Bazuin op Brass Festival 2014!

Op zaterdag 31 mei vindt het Brass Festival  plaats in de Rinkelbom te Heerenveen. Dit festival wordt georganiseerd door Brassband Pro Rege Heerenveen en is een samenwerking tussen diverse brassbands uit heel Nederland, ter vervanging van het afgelaste Euro Brass Drachten.

De deelnemende bands zijn Pro Rege Heerenveen, Backum Brass Castricum, Kunst naar Kracht De Goorn, Schoonhoven B Schoonhoven, De Lofklank Ureterp, De Bazuin Oenkerk en De Wâldsang Buitenpost.

Het Brass Festival kenmerkt zich doordat lichte werken afgewisseld worden met uitdagende alsmede solistische optredens. De Bazuin Oenkerk is erg blij met het initiatief van Brassband Pro Rege om dit evenement vorm te geven. "In deze tijd van het jaar zijn er binnen Nederland weinig mogelijkheden om deel te nemen aan een goed evenement waar zowel een groot werk als lichte muziek gespeeld kunnen worden. We hopen dat het Brass Festival een mooie toekomst tegemoet gaat. Goed om te zien dat er binnen zo'n korte tijd een mooi evenement opgezet kan worden, doordat de diverse brassbands samenwerken", aldus bandmanager Broer van der Wal.

Het Brass Festival vindt plaats op zaterdag 31 mei 2014 in Ateliers Majeur (de Rinkelbom), Zwanedrift 2 in Heerenveen en start om 17.00 uur, toegang € 7,50.