De Bazuin Oenkerk winnaar bondsconcours OMF

De Bazuin Oenkerk is winnaar geworden van het bondsconcours op zaterdag 28 maart in De Lawei te Drachten. De jury beloonde het optreden van de Nederlands kampioen met maar liefst 95 punten. Hiermee eindigde De Bazuin Oenkerk boven de andere deelnemers in de concertafdeling: Soli Brass uit Leeuwarden (93 punten), de Provinciale Brassband Groningen (92 punten) en Brassband Schoonhoven (90 punten).

De bandleden en dirigent Klaas van der Woude hadden als concourswerk gekozen voor het stuk Journey of the Lone Wolf van Simon Dobson. Op 1 november veroverde De Bazuin Oenkerk met deze compositie nog de Nederlandse kampioenstitel, en ook nu was de uitvoering goed voor de winst. De juryleden toonden zich zeer onder de indruk van de uitvoering en de interpretatie van het stuk: 'Een prachtige, gedreven en verstilde interpretatie'.

De band gaat zich vanaf nu richten op de deelname aan de Europese Brassband Kampioenschappen, die op 1 en 2 mei worden gehouden in het Duitse Freiburg. Hierbij speelt de band het verplichte werk 'The God Particle' van de Duitse componist Rolf Rudin.

In de voorbereiding op de deelname aan de EBK is De Bazuin Oenkerk te beluisteren op vrijdag 17 april in Surhuisterveen (samen met Fryslân Brass), en op zaterdag 25 april in Leek (Top Brass Noord).