De Bazuin C wint op festival!

Op het Jeugdorkestenfestival in Leeuwarden heeft het jeugdorkest van De Bazuin Oenkerk in de categorie ‘beginners’ de eerste prijs behaald! Daarnaast won althoorniste Berber Koopmans ook nog eens de solistenprijs.

Het programma van het C-orkest van De Bazuin, geheel aangekondigd door de leden zelf, begon met een stevige mars, gevolgd door het rustige In the Still of the Night, een arrangement van dirigent Bart van der Wielen. Berber Koopmans wist met haar solo in dit stuk de solistenprijs in de wacht te slepen! In het volgende stuk nam de band het publiek en jury mee naar het circus en werd er feestelijk op los getoeterd, met vrolijke foto’s van de jeugdleden op eenwielers, in clownspakken en in tijgerkostuums op de achtergrond. Tot slot nog de Seafood Shuffle  waarbij een aantal solo’s staande én uit het hoofd werd gespeeld en de jury, bestaande uit Siemen Hoekstra en Andries de Haan, was overtuigd. De klank en het enthousiasme van het orkest  leverden de Oenkerker jeugd volgens hen de eerste plek op.

In de categorie ‘gevorderden’ ging het Schoolorkest van Beyers Naudé er met de winst vandoor. Jorn Stavenga, ook cornettiste bij De Bazuin C, won hier de solistenprijs.

De 45e editie van dit festival vond op zaterdag 20 juni plaats in ROC de Friese Poort in Leeuwarden.