Bazuinjeugd bouwt blaasfeestje met Folkert Hans

Jeugdorkest De Bazuin Oenkerk C geeft feestconcert met gastoptreden van muzikant Folkert Hans

Als ware artiesten beklimmen ze het grote podium zaterdagmiddag 6 april om 15:30 uur voor een groots concert Brass foar Bern. Het C-orkest van brassband De Bazuin Oenkerk geeft – in het jaar dat de vereniging haar honderdste verjaardag viert- een feestconcert met niemand minder dan trompettist, saxofonist en performer Folkert Hans.

Het jeugdorkest van brassband De Bazuin bestaat uit ruim twintig jonge muzikanten die elke maandagavond repeteren onder leiding van hun enthousiaste dirigent Trienke Gietema.

De lol in samen muziek maken spat van het band af. De één is pas begonnen en heeft talent op cornet. De ander heeft al muziekdiploma’s op zak en blaast de sterren van de hemel op alt, bariton of trombone. En ook slagwerkers laten in de kweekvijver van De Bazuin horen wat ze in hun mars hebben op het drumstel of de pauken.

Ook Folkert-Hans Tolsma, die opgroeide in Aldtsjerk, begon zijn muzikale carrière ooit bij het jeugdorkest van De Bazuin Oenkerk. Bij Brass foar Bern gaat hij samen met de jonge muzikanten van C laten horen hoe aanstekelijk en leuk samen muziek maken is!

Het feestconcert, dat leuk is voor de hele familie, begint om 15:30 uur. Lekker op de middag zodat ook andere kinderen die misschien ook wel een instrument bespelen, kunnen komen luisteren. En pakes en beppes natuurlijk, ooms en tantes of de buren; iedereen is welkom. Het wordt een gezellige boel, want publiek kan er zeker van zijn dat ze niet stilletjes op de stoel blijft zitten.

Met Brass foar Bern blaast De Bazuin een begrip in de brassbandwereld nieuw leven in. Met het concept Brass voor Kids hield het A-orkest van de vereniging jaren achtereen een aansprekend concert- en workshopprogamma voor jonge muzikanten.

Wanneer: zaterdag 6 april, 15:30 uur. Waar: Ontmoetingskerk Oentsjerk. Entree: €7,50 (incl. consumptie), t/m 12 jaar GRATIS.