Over de band

De Bazuin komt op festivals en concoursen uit in de hoogste afdeling. Als concertband bij uitstek is de band thuis op elk podium. Bijzonder is dat de band onder leiding van dirigent Jaap Musschenga voor elke gelegenheid een programma op maat samenstelt. De ingrediënten komen dikwijls uit het klassieke repertoire, maar de band speelt even gemakkelijk (eigen interpretaties van) werken uit musicals en de popmuziek. Lichtvoetigheid en verrassing kenmerken elke uitvoering.

Een eigen geluid
Brassband De Bazuin Oenkerk is geen professioneel gezelschap, maar dat blijkt bepaald niet uit het niveau waarop de band presteert. De getalenteerde musici van de band komen allemaal uit (de omgeving van) Fryslân. In de afgelopen jaren maakte de band naam met succesvolle samenwerkingen met vermaarde zangers, zangeressen en instrumentale professionals. Denk aan Karin Bloemen, Iris Kroes, Jan Vayne, het Rosenberg Trio, Brigitte Heitzer en regionale artiesten als Piter Wilkens, Rients Gratema en Gezina van der Zwaag.

Een prachtig palmares
De Bazuin Oenkerk won in 2014 de Nederlandse Brassband Kampioenschappen. Daarnaast sleepte De Bazuin in het recente verleden diverse prijzen in binnen- en buitenland. Onbetwist hoogtepunt was evenwel een tweede plaats. De Bazuin Oenkerk bereikte deze ereplaats tijdens het Europese kampioenschap in München in 1999. Een unieke prestatie. De Bazuin Oenkerk won in totaal zesmaal de Nederlandse titel, werd tweemaal Swiss Entertainment Champion en behaalde diverse eerste plaatsen bij het internationale Survento Brassband Festival. Tweemaal won De Bazuin Oenkerk de Euro Brass Contest.

Ons uitnodigen?
Wilt u uw evenement of gelegenheid voorzien van een bijzonder tintje? Doe dan een beroep op De Bazuin Oenkerk! Geen aanleiding of locatie zo gek of wij kunnen erop aansluiten met een bijzonder repertoire. Aarzel niet en informeer naar de mogelijkheden.

Met ons samenwerken?
De Bazuin Oenkerk staat midden in de samenleving. Regelmatig leveren we met publieke instellingen of goede doelen een bijdrage aan de maatschappij. Ziet u mogelijkheden voor een waardevolle samenwerking? Laat van u horen!